RSS

5 ciekawych funkcji programu magazynowego

Przedsiębiorstwa produkcyjne bądź prowadzące sprzedaż muszą mieć dobrze zorganizowany magazyn. Muszą monitorować liczbę produktów…

Czym kierować się przy wyborze producenta…

Na polskim rynku reklamowym istnieje wielu oferentów gadżetów reklamowych. Są wśród nich zarówno producenci,…

Arabeska w kuchni – jak wykorzystać?…

Płytki ceramiczne mogą być w wielu kształtach i wcale nie musimy się ograniczać do…

Ponadczasowe modele wózków Bebetto

Bebetto jest marką, którą od wielu lat znają polscy rodzice. Producent wypuścił na rynek…

«
»

Poznaj 2 typy marketingu, których jeszcze nie znasz

Marketing to temat rzeka i dziedzina, która rozwija się bardzo dynamicznie, wykorzystując różnego rodzaju mniej lub bardziej popularne narzędzia oraz oczywiście zmiany w technologii, sposobie życia współczesnych ludzi. W pewien sposób bazuje na nawykach – na przykład zakupowych, a  drugiej strony dość świadomie je kształtuje. Dużą popularnością obecnie cieszą się marketing terytorialny oraz marketing wirusowy. Warto je poznać, by móc świadomie budować strategię promowania marki w wybranym przez siebie środowisku 

  1.     Marketing terytorialny
  2.     Marketing wirusowy

Marketing terytorialny

Dużym powodzeniem cieszy się marketing terytorialny, choć wiele osób ma problem ze zdefiniowaniem tego określenia. To jedno z najlepszych narzędzi, które wspomaga zarządzanie. To reklama skupiona na promowaniu miejsc i wykorzystująca budżet jednostek terytorialnych przeznaczony na ten cel. Co istotne, wiarygodność takiej strategii jest zależna od tego, czy niesie ze sobą rzeczywiste zmiany, które są inicjowane przez osoby sprawujące władzę. Przede wszystkim ten rodzaj marketingu będzie promował konkretne miejsca – miasta, gminy, regiony. Przede wszystkim będą to kampanie skierowane do mieszkańców, więc będą bazować na zdiagnozowanych potrzebach. Z zasady mają wpływać na zadowolenie oraz poczucie przynależności do swojej małej ojczyzny. Poza tym marketing terytorialny adresowany jest do osób z zewnątrz i ma charakter promocyjny. To zachęta dla turystów czy inwestorów, że warto do danego miasta czy województwa przyjechać, że są tam takie a nie inne rzeczy, że wspomaga się na przykład powstawanie nowych miejsc pracy. Niewątpliwie kusić turystów będą atrakcje – te krajobrazowe i historyczne oraz dobrze rozwinięta sieć gastronomii i hotelarstwa, a także oferta kulturalna. W zależności od tego, do jakiej grupy kierowana jest kampania, takich należy użyć argumentów, bo przecież nie wszędzie są zabytki na skalę światową czy też niezwykłe walory przyrodnicze.

Marketing wirusowy

Tak zwany viral marketing to jeden ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenia zainteresowania klientów. W efekcie sprawnie prowadzony może generować duże wzrosty sprzedaży, a o to przecież chodzi. Marketing wirusowy to technika, która przede wszystkim ma przede wszystkim zwiększyć świadomość marki, produktu, usługi. W tym celu wykorzystuje się rozbawienie czy zaciekawienie potencjalnych klientów, a ci dalej przekazują zabawną, atrakcyjną wiadomość dalej. Tym samym zaczyna się ona rozprzestrzeniać niczym wirus, docierając do bardzo różnych osób, które nawet mogłyby nie być zainteresowane ofertą. Dlatego właśnie marketing wirusowy uważany jest za jedną ze skuteczniejszych kampanii reklamowych, bo generuje bardzo dobre zasięgi, co przekłada się na świadomość marki oraz oczywiście zyski firmy. By tak się stało, strategia musi być oryginalna, przyciągać nowych klientów i zachęcać do interakcji. Niewątpliwie idealną bazą do tego są media społecznościowe, w których potencjalni odbiorcy spędzają coraz więcej czasu. Główną zaletą tego rodzaju marketingu jest to, że rozchodzi się on wśród użytkowników jak wirus i rozprzestrzenia się bardzo szybko. I niezależnie od tego, czy taka reklama była drobiazgowo zaplanowana, czy też jest dziełem przypadku, to i tak liczy się jej skuteczność i to jak szybko jest udostępniana przez kolejnych użytkowników. By tak się stało, treści wizualne muszą być przede wszystkim interesujące. Muszą skupiać uwagę odbiorców i dlatego viral marketing bazuje przede wszystkim na wideo i grafikach, które są niezwykle skutecznymi narzędziami. Dodatkowo doskonale działa to, co nas rozśmiesza lub wzrusza.

Materiał zewnętrzny

Foto: Unsplash

Polecane

Popularne

Serwisy

MCportal