Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych, często określne jako SEO (z ang. Search Engine Optimization), polega na przeprowadzeniu szeregu działań marketingowych na stronie www, po to by uzyskać jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google. Strategia pozycjonowania oparta jest przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej oraz jej treści, jak również na pozyskiwaniu linków przychodzących.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym procesem, polegającym na dążeniu do usprawnienia wszystkich elementów, które mogą wpływać na pozycję witryny internetowej w wynikach wyszukiwania.
Do najważniejszych aspektów strategii SEO należy zaliczyć:
• Optymalizację – dostosowuje się stronę www do mechanizmów wyszukiwania, a także preferencji użytkowników. Optymalizacja dotyczy kodu (m.in. usunięcia istotnych błędów w kodzie czy uporządkowania struktury wewnętrznej serwisu), jak i treści pod kątem poprawności fraz kluczowych.
• Link Building – promuje się witrynę na zewnętrznych serwisach.
• Content Marketing – tworzy się dodatkowe merytoryczne i unikatowe treści o firmie lub też poszukiwanych przez użytkowników internetu produktach, oczywiście zachowując zasady SEO.
Zanim proces pozycjonowania stron www zostanie wdrożony, należy dokonać kompleksowej analizy. Takie audyt SEO przeprowadzany jest najczęściej przez profesjonalistów, którzy opracowują kilkumiesięczną strategię optymalizacji i linkowania witryny.
SEO a odwiedziny użytkowników internetu
Podstawowym celem pozycjonowania witryn internetowych jest zwiększenie widoczności danej strony www w wynikach wyszukiwarki Google. Im wyższa jest pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania, tym większy jest oczywiście ruch na tej stronie internetowej, a zatem zwiększa się liczba potencjalnych klientów.
Na odwiedziny danej strony www mają wpływ głównie dwa czynniki:
• popularność frazy kluczowej, czyli ile razy słowo kluczowe jest wpisywane do wyszukiwarki Google przez internautów w ciągu miesiąca (takie dane można sprawdzić chociażby przy użyciu narzędzia Google Keyword Planner);
• pozycja strony www przypisanej do danego słowa kluczowego – wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, daje oczywiście większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy internetu wejdą właśnie na tę stronę.
Prawidłowo zoptymalizowana witryna internetowej pod kątem wyszukiwarki internetowej Google, z pewnością będzie pojawiała się na wyższych pozycjach i to na dużą liczbę słów kluczowych, a dzięki temu łącznie będzie generowała znacznie większą liczbę wejść z wyników wyszukiwania.
Foto: geralt
https://www.mcportal.pl/poznaj-2-typy-marketingu-ktorych-jeszcze-nie-znasz/