RSS

Pozycjonowanie stron internetowy…

Pozycjonowanie stron inte…

Jak się ustrzec przed kradzieżą …

Na tożsamość każdego z na…

Gdzie w Polsce wybrać się na rom…

Polska jest nie tylko pię…

Zdrowa dieta oparta na tanich pr…

Dieta to słowo, które wcz…

Tanie podróżowanie, czyli jak za…

Podróże nie tylko kształc…

Energia słoneczna – jak efektywn…

Naturalnym, najczystszym …

Jak bieganie wpływa na nasze zdr…

Naturalną, a zarazem najp…

SLS, SLES, parabeny a kosmetyki …

W obecnych czasach z każd…

Zasady początkującego inwestora

Coraz więcej osób jest św…

Sposoby na oszczędzanie

Oszczędzanie może wydawać…

«
»
TwitterFacebook

Jak bieganie wpływa na nasze zdrowie?

Naturalną, a zarazem najprostszą formą ruchu jest bieganie, które rewelacyjnie wpływ na nasze zdrowie, a do tego niewiele kosztuje. Regularny jogging poprawia też wygląd i nastrój. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej, jak bieganie wpływa na nasz organizm?

Jak bieganie wpływa na zdrowie?

Regularne bieganie stanowi doskonały pretekst do wyjścia z domu i spędzenia trochę czasu na zewnątrz. Do wszelkiej aktywności fizycznej na dworze najlepiej jest wybierać miejsca zielone, czyli las, parki lub te, znajdujące się wzdłuż alei porośniętych drzewami. Jeśli w Twoim mieście zanieczyszczenie powietrza jest na wysokim poziomie, to i tak warto wyjść z domu i trochę pobiegać, by dostarczyć organizmowi witaminę D, której przecież odpowiedni poziom zależy od nasłonecznienia.

Poza tym, bieganie przynosi szereg korzyść, w tym:
1. Obniża ryzyko chorób serca – według badań regularne bieganie obniża ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego nawet o 45 proc., ponieważ poprawia krążenie krwi, a do tego podwyższa poziom dobrego cholesterolu (HDL). Co więcej, pozytywnie pływa na podwyższenie wrażliwości organizmu na działanie insuliny.
2. Zwalcza stres – jogging to doskonała okazja, by pobyć przez chwilę sam na sam ze sobą i „uporządkować myśli”, zrelaksować się, no i dotlenić organizm.
3. Wzmacnia stawy – istnieje powszechny mit, że bieganie bardzo źle wpływ na stawy. Jeśli odpowiednio dobierzemy buty i stopniowo zaczniemy zwiększać odległości i tempo biegania to nic nam nie grozi, a nawet w ten sposób możemy wzmocnić nasze stawy. Wiąże się to z tym, że podczas biegania zwiększa się ilość krwi, która z kolei przemieszcza się do stawów i tym samym zwiększa dostawy tlenu, a przy okazji wypłukuje z nich toksyny.
4. Zapobiega nowotworom – regularna aktywność fizyczna pozwala obniżyć ryzyko zachorowalności na niektóre nowotwory.
5. Doskonale wpływ na redukcję masy ciała – jogging jest najlepszym rozwiązaniem na spalenie zbędnych kalorii, bowiem działa lepiej niż inne formy aktywności fizycznej, takie jak, chociażby ćwiczenia na ergometrze czy jazda na rowerku stacjonarnym.
6. Poprawia wygląd i nastrój – skóra biegacza najczęściej jest młodsza niż jego wiek biologiczny, a to za sprawą lepszego ukrwienia. Co więcej, wzmacnia układ nerwowy i zwiększa potencjał umysłowy, bowiem lepiej ukrwiony oraz dotleniony mózg, pracuje na wyższych obrotach.

Dla kogo bieganie jest niewskazane?

Nie dla każdego jednak jest to odpowiednia forma aktywności fizycznej. Z biegania powinny zrezygnować osoby, które mają:
• chorobę niedokrwienną serca;
• przerost mięśnia sercowego;
• niewydolność krążenia;
• nadciśnienie tętnicze;
• wady zastawkowe serca nabyte oraz wrodzone;
• nasilone zaburzenia rytmu serca i przewodzenia;
• nadmierną otyłość;
• niewyrównaną cukrzycę;
• ostre kłębkowe zapalenie nerek.

Foto: skeeze

<div style=Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0

Polecane

Popularne

Serwisy

MCportal